juni 12

Kulturcenter Limfjord

Skyttevej 12-14

Der er lagt op til en once-in-a-lifetime-oplevelse, når 360 børn fra Skiveegnen opfører en storslået koncert i Kulturcenter Limfjord med Aarhus Jazz Orchestra! 🙂

Koncerten består af syv nye Sange til Verden. De er skabt af unge sangskrivere fra regionen, og tager udgangspunkt FN’s 17 Verdensmål for bæredygtighed.

Kom og vær med! Koncerten er gratis og alle er velkommen 🙂

Koncerten er en del af den regionale kulturfestival GENOPDAG (www.genopdagskive.dk)

Om Sange til Verden:
I det regionale projekt ‘Sange til Verden’ er syv nye sange blevet skabt af unge sangskrivere – og samtidig har tusindvis af midtjyske børn arbejdet med kreative ‘Værksteder med Verdensmål’.

Sange til Verden er skabt i samarbejde mellem Kulturprinsen i Viborg, Aarhus Jazz Orchestra, samt BUM – Netværk for Børne- og Ungekultur Midtjylland.
Desuden har Skive Musikskole og adskillige folkeskoler i Skive bidraget til projektet og koncerten i Kulturcenter Limfjord.