Salling Koret

SALLING KORET er et voksenkor for både mænd og kvinder. Vi er ca. 20 sangere i koret, som pt. består af et stort flertal af kvinder, men vi er altid glade for at byde nye sangere af begge køn hjertelig velkomne i koret.

I KORET prioriterer vi den sociale side højt, derfor har vi et meget hyggeligt og varmt miljø, der er helt i samklang med musikskolens øvrige aktiviteter. Til hver øveaften holdes ca. midtvejs en lille pause, hvor vi nyder en kop medbragt kaffe eller anden forfriskning, mens snakken går lystigt.

REPERTOIRET er alsidigt og bredt – vi synger 2- og 3-stemmige satser fra danske og udenlandske sange til klassiske og rytmiske genrer som spirituals og gospelsange. Vi synger dog allermest på dansk. Repertoiret fornyes løbende og tilpasses korets sammensætning. Koret har også hvert år et juleprogram bestående af både de gode velkendte samt nye julesange og -salmer.

I SÆSONENS løb optræder koret til ca. 6-7 arrangementer af forskellig art, nogle gange i samarbejde med andre lokale kor. Vi holder også meget af fællessang med publikum, da det giver stor glæde og tilfredsstillelse at synge sammen med andre.

VI KAN BRUGE HINANDEN TIL kirkekoncerter, underholdning i forbindelse med f.eks. generalforsamlinger, foreningsmøder, festlige lejligheder og meget andet.

HAR DETTE VAKT INTERESSE er man velkommen til at kontakte korets formand eller dirigent for yderligere oplysninger.
Formand:
Dorte Svindt Svenstrup, tlf. 20 41 53 52. Mail: clan.svenstrup@fiberpost.dk
Dirigent:
Olesia Oliinykova, tlf. 22 81 38 19. Mail: ooliinykova@gmail.com
Det forventes, at man kan synge rent, men der kræves ikke nodekendskab, og der forlanges ingen stemmeprøver. DERIMOD ser vi gerne et stabilt fremmøde af hensyn til korets kvalitet og formåen.

SALLING KORET glæder sig til at byde nye medlemmer velkommen på
Skive Musikskole, Asylgade 5E, 7800 Skive.

Olesia Oliinykova

Torsdag kl. 19.00 – 20.30