MGK Midtvest

MGK er en 3 årig statsfinansieret uddannelse. Målet er at du ved uddannelsens afslutning har nået et niveau, som gør dig i stand til at fortsætte på en videregående musikuddannelse, f. eks på et af landets konservatorier. Dit personlige mål kan godt alene være at dygtiggøre dig inden for dit område som kan være sang, et instrumentalfag eller eksempelvis komposition.

De musikalske grundkurser i Midt- og Vestjylland er fusioneret fra 2011. Det betyder, at der er mulighed for, at visse fag fremover kan tilbydes lokalt på din egen musikskole, mens andre fag foregår centralt.

Optagelsessøgende, der ønsker at gå på MGK i Midt- og Vestjylland skal til en optagelsesprøve, der finder sted på Holstebro Musikskole i uge 9 + 10.

MGK KOORDINATORER