Korrødderne 8 - 13 år

Korrødderne…
Fra frø til blomst!

Her mødes sangere fra forskellige skoler i et musikalsk fællesskab. Vi støtter hinanden i at trænge ind i musikkens forunderlige, livsbekræftende verden.
Glæden, nysgerrigheden og fællesskabet er drivkraften i at få den, der elsker at synge, til at gro og vokse.
Vi plejer sangen ved at træne åndedræt, stemme, ører, øjne, hjerne og hele kroppen.
Sammen danser, synger og leger vi for at udvikle vores musikalske færdigheder.
Undervisningen tilrettelægges med skyldig hensyntagen til de til stolte musikpædagogiske teorier.
Korrødderne vokser gennem hele sæsonen, så vi såvel undervejs som til slut kan lave koncerter på Musikskolen og rundt omkring i byen.
Vi har bl.a. sunget til ” Stafet for Livet” i Skive Anlæg, til julemarked på Langesgaard og på kulturstien i Krabbesholm Skov til Skive Festival.
Aldersgruppen er i reglen 8-13 år, men der kan efter aftale med korlederen laves undtagelser efter sangerens lyst, evne og ønske om at ville dygtiggøre sig.
Korrødderne er åbent for såvel elever, der i forvejen dyrker et instrument på Musikskolen, som for sangere, der alene ønsker at udvikle sangfærdigheder i koret.
Korarbejde er holdarbejde, hvor sangerne typisk arbejder kontinuerligt hen mod koncerter i efteråret og foråret.

Lærere

Stine Jung Møller