Eksterne tilbud

Skive postorkester

Skive Postorkester øver en gang om ugen på musikskolen. Medlemmer til begge orkestre optages i begrænset omfang.
For yderligere oplysninger kontakt kontoret.

Se mere på: skivepostorkester.dk

Amatørsymfoniorkestret Salling spillemænd

Amatørsymfoniorkestret Salling Spillemænd blev dannet i 1934 og oprettede i 1968 Salling Musikskole, der nu er en del af Skive Musikskole.

Musikskolen tilbyder i forbindelse med symfoniorkestret soloundervisning. Dette giver mulighed for deltagelse i både symfoniorkester, stryger- og blæserensemble og solo-undervisning på samme aften.

Orkestret øver hver mandag aften fra kl. 19.00 til 22.00, hvor første time er opdelt i stryger- og blæserensembler.

Du kan maile Formand Erik Benzen her: kebentzen@gmail.com

Se mere på: sallingspillemaend.dk

Skive Bigband

Skive Bigband består af professionelle musikere og amatører, og et kendetegn har været, at der i alle årene har været en eller flere unge musikstuderende med i orkestret – seminarieelever, elever fra musikskolen og MGK-elever. Orkestret ledes af Christian Wallmann-Høeg, der øver og instruerer Skive Bigband…

Er du interesseret i at spille jazz i Skive Big Band?
– så kontakt: Formand Rikke Henriksen på tlf. 25271332 eller mail 1og2basun@gmail.com og hør om der er ledige pladser.

Se mere her: skivebigband.dk