Dea Marie Kjeldsen

Jeg er uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium i 2011-19 med hovedfag i perkussion og SSB. De sidste to år brugte jeg på at tage en solist i rytmisk percussion. Før det har jeg selv trådt mine “ungdomsmusiksko” på Skive Musikskole og MGK.
Jeg underviser i SSB og kor bl.a. på MGK, i percussion, og har en masse musik med børnehavebørnene rundt omkring i Skive Kommune.

Musikken, sangen, trommerne og rytmerne har jeg med i hjerte og krop – og det har boet der siden jeg var helt lille. Jeg erfarede tidligt erfarede hvilken lykke og glæde musikken kan skabe. Derfor er det også en stor fornøjelse for mig gennem undervisningen at videregive de ting jeg synes giver et rigere liv, og som kan være skabe en helt særlig social sammenhængskraft.

Jeg har skrevet musik og sange i forskellige afskygninger, blandt andet i form af min debutkoncert, som var en naturhyldest med musik for vokaler, kor, og percussion og trommer. Desuden har jeg et selvskrevet og selvproduceret album udgivet, og har spillet i mange forskellige sammenhænge. Jeg har desuden turneret verden rundt som undervandsmusiker i verdens første undervandsorkester.

Forskole
MGK SSB