Fiona Bechmann

Jeg er lige flyttet til Danmark fra England med min danske mand for at være tættere på familien i Danmark.

Jeg har en kandidatuddannelse som pianist, akkompagnatør og cellist ved det engelske konservatorium Trinity College of Music og Royal Opera House i London. Igennem min mangeårige karriere har jeg undervist på alle niveauer, lige fra nybegyndere til konservatorie og diplom standard. Jeg har gennem årene altid kombineret undervisningen med koncertspil såsom kammermusik, orkester og akkompagnement af kor og diverse solister.

Som nyuddannet musiker underviste jeg på musikskolen på Færøerne i tre år. Her mødte jeg min mand hvorefter de flyttede til England. Vi har tre børn sammen.

Lige fra begyndelsen havde jeg nogle meget inspirerende musiklærere som har givet en livslang kærlighed til musik og lyst til at dygtiggøre mig. Jeg gør mit bedste for at gøre det samme for alle de elever og personer jeg omgås uanset hvilket niveau de kan spille på. Jeg opfordrer alle til at deltage i sammenspil, idet det motiverer eleverne til at øve mere, lytte mere og at være mere rytmisk bevidst. Det er meget tilfredsstillende for deltagerne selv og godt for deres generelle velvære.

Yderlige oplysninger

Underviser I