Frederik Skourup Søndergaard

Min interesse for musik startede, da jeg begyndte at spille klaver i 5. klasse.
Jeg har erfaring – og er aktiv – som udøvende musiker i en række forskellige sammenhænge – både originalmusik (Color, The Blind mm.) og kopimusik. Derudover har jeg sunget både i gymnasie- og kirkekor.
Jeg brænder for at spille sammen med andre. For mig at se er musik en fantastisk måde at være sammen med andre mennesker på – om end det er ved at synge sammen, spille i band eller bevæge sig sammen. Denne glæde tager jeg med mig ind i undervisningen.

I min undervisning lægger jeg vægt på, at alle har en vigtig rolle at spille, at alle kan være med, og at både slutmålet (om end det er en sang, et sammenspilsnummer, en koncert eller noget helt fjerde) og processen er god, har kvalitet og er rar at være i.

Jeg har undervist i musik i forskellige sammenhænge siden 2015, og i min musiklæreruddannelse har jeg bl.a. beskæftiget mig med sang og bevægelse, korledelse, sammenspilsledelse og arrangering

Uddannelser:
Folkeskolelærer med musik som undervisningsfag
Bachelor: Sammenspilsledelse
SoundHouse på Brandbjerg Højskole (eksperimenterende musiklinje med fokus på musikalsk skabelse, komposition og sangskrivning)

Yderlige oplysninger

Underviser I

Rock og Rul
Rytmisk sammenspil
Sang, spil og bevægelse (7-15 år)
Kor

20296751